Samenwerken met Financieel Zeker

Financieel Zeker zorgt dat intermediair efficiënter en rendabeler werkt. Franchiseformule Financieel Zeker ondersteunt en ontzorgt.

financieel zeker

Samenwerken, ondersteunen en werk uit handen nemen: het is in het kort de kracht van Financieel Zeker. De franchiseformule zorgt dat intermediair efficiënter en rendabeler werkt.

Financieel Zeker werkt samen met zelfstandig ondernemers die als financieel (all-round) adviseur een Financieel Advieskantoor hebben of dit binnenkort gaan opstarten. Als ondernemer werkt men volledig zelfstandig en maakt men eigen beslissingen.

Financieel Zeker is inmiddels uitgegroeid naar de 6e franchiseketen in Nederland binnen de financiële dienstverlening.

Lees meer: Over de rol en toegevoegde waarde van serviceproviders en franchiseketens
Lees meer: Marketing vergelijking franchiseorganisaties AM Magazine (mei 2017).

Ook de voordelen van Financieel Zeker ervaren
De formule Financieel Zeker kenmerkt zich als een hard- en soft-franchise formule tegelijk. Zo zijn er geen  specifieke bepalingen over de wijze van profilering in de markt en marketinginvulling. De ondernemer is vrij te ondernemen en behoudt zijn eigen (bedrijfs)naam en identiteit. Zodra wet- en regelgeving (oa Wft) haar intrede in de bedrijfsvoering doet biedt de formule van Financieel Zeker duidelijke procedures en stelt heldere voorwaarden in advies vorming, de inhoud en dossiervorming. Als ondernemer wordt men vanuit Financieel Zeker als Centrale Organisatie volledig gefaciliteerd in alle facetten die nodig zijn om actief te kunnen zijn in de financiële dienstverlening. Inclusief berekeningsoftware en CRM systeem voor een digitaal klantdossier en gestandaardiseerde documenten. Na gebleken geschiktheid op vlak van integriteit, betrouwbaarheid en deskundigheid wordt het financieel advieskantoor onder voorwaarden opgenomen in het AFM register als Aangesloten Onderneming onder de collectieve AFM vergunning van de Centrale Organisatie Financieel Zeker en is men voor de beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheid verzekerd.

Adviesmatch en wft proof dossier
Met de mid-office van de Centrale Organisatie kunt u sparren / overleggen over de invulling van het door u uit te brengen adviesrapport. De werkwijze is zo georganiseerd dat u een adviesrapport presenteert aan uw relatie nadat deze door de mid-office is doorgenomen. 2 weten immers meer dan 1 ! Voor u een garantie dat het advies voldoet aan de Wft regelgeving en aan de richtlijnen van de AFM en voor uw klant een extra bevestiging van deskundig verkregen advies. De aanvraag bij een bank en verzekeraar wordt verzorgd door de mid-office en voordat deze wordt ingezonden wordt het dossier getoetst of deze voldoet aan alle wettelijke vereisten.

Omzet en bijdrage
Als zelfstandig ondernemer bouwt u een eigen klantenbestand op met volledige portefeuillerechten. Uw omzet betreft 100% van fee’s / declaraties / abonnementen / provisies. De bijdrage aan Financieel Zeker bedraagt € 500,00 ex btw per maand voor de facilitaire uiteenlopende diensten en services, inclusief software (berekening, vergelijking en CRM). Voor de dienstverlening met betrekking tot advies- en bemiddelingswerkzaamheden en werkzaamheden rondom de nazorg bedraagt de bijdrage 20% (vrij van btw) over de bruto maandomzet.

Indien uw onderneming in aanmerking komt om als Aangesloten Onderneming onder de collectieve Wft vergunning van Centrale Organisatie in het AFM register geregistreerd te worden, zijn hiervoor nadere voorwaarden op van toepassing.

Plug and play
Kortom, de formule Financieel Zeker biedt u deskundig partnership tegen een scherpe prijs. Instapklaar en all-in voor uw eigen advieskantoor. Het overleg met de mid-office van de organisatie over de inhoud van het adviesrapport maakt uw advies onderscheidend t.o.v. uw concurrentie.

De organisatie is reeds vanaf 2008 bekend met 'netto' werken en gebruik te maken van service abonnementen. Binnen de wettelijke vereisten en normen bepaalt u als ondernemer zelf uw tariefstelling en inhoud van service.  Als ondernemer bent u zelf verantwoordelijk voor uw agenda. Voor het verkrijgen van leads of afspraken heeft de organisatie diverse mogelijkheden waarbij u kunt inkopen.

Overleg en franchiseraad
De communicatielijnen zijn kort tussen ondernemer en de Centrale Organisatie. De inbreng van iedere adviseur is groot, onder meer door middel van diverse commissies kan iedere adviseur diens expertise laten horen en inbrengen in de organisatie. Per januari 2017 is er een Franchiseraad aangesteld als officieel orgaan binnen de franchiseorganisatie welke de belangen van de franchisenemers behartigt.

Profiel
Als financieel adviseur heeft u kennis van zaken in de/het vakgebied(en) waarin u binnen de financiële dienstverlening actief wilt zijn. U beschikt over branche ervaring die u in de afgelopen jaren heeft opgedaan en in het bezit zijn van relevante branchediploma’s (o.a. Wft hypothecair krediet, Wft schade en Wft leven e.d.) zijn vereist.

Interesse?
Dan ontvangen wij graag een bericht van u via welkom@financieel-zeker.nl. Voor meer informatie over de samenwerkingsmogelijkheden kunt u contact opnemen met Financieel Zeker, 040 - 848 19 34.